நடிகைகள் விபச்சாரத்தைப் பற்றி பேசும் போது குஷ்பு கொதிப்பது, குதிப்பது, வசைப் பாடுவது ஏன்?

நடிகைகள் விபச்சாரத்தைப் பற்றி பேசும் போது குஷ்பு கொதிப்பது, குதிப்பது, வசைப் பாடுவது ஏன்?

kushboo-leg-raising-before-goddessகுஷ்பு சுந்தர் – தாய், மனைவி, கம்பனி தலைவி, தயாரிப்பாளர், பெருமைக் கொண்ட திமுக அரசியல்வாதி: டுவிட்டரில் தன்னை மேற்குறிப்பிட்டுள்ளபடி அறிவித்துக் கொள்கிறார். குஷ்பு அரசிய பின்னணியை வைத்துக் கொண்டு வியாபாரத்தில் அதிகமாகவே ஈடுபட்டுள்ளார்[1]. திமுகவில் அவரது நிலை சர்ச்சைக்குரியதாகத் தான் இருந்து வருகிறது. சகநடிகைகளுடனான போட்டி முன்பு அதிகமாக இருந்தது[2]. தனது கணவர் சுந்தர் எடுக்கும் படங்களிலிருந்தே அதனை தெரிந்து கொள்ளலாம்.

khushbusundar@khushsundar

Mother,wifey,MD,Actor/producer/politician-a proud DMKian..live n let live,happily :):)

Chennai

பிறகு மற்றவர்களின் பாணியும் பின்பற்றப்படுகிறது[3]. பெண்களின் கற்பைப் பற்றி அசிங்கமாக பேசியதே குச்பு தான்[4]. அவர் மீதான வழக்குகள் தள்ளுபடி ஆனபோது, பச்சைத் தமிழர்கள் அமைதியாகத்தான் இருந்தார்கள்[5]. கூட்டணி தர்மம் அவர்களைக் கட்டுப்படுத்தியது போலும்! ஆனால், மற்ற விஷயங்களில் கற்பு காற்றில் பரந்து கொண்டிருக்கும் போது – சென்னை பீடோபைல், முதலிய விவகாரங்கள் -துளிக்கூட கவலைப் படாமல் இருந்து வந்தார்[6]. சமீபத்தில் கூட, இம்மாதிரியான கருத்து குச்பு மூலமாக வெளியிடப்பட்டுள்ளது.

Khushbu claiming honestyகுஷ்பு தான்-தான் கற்பு பற்றி பேச முழு அதிகாரம் கொண்டவர்[7]: குஷ்பு தான்-தான் கற்பு பற்றி பேச முழு அதிகாரம் கொண்டவர் என்ற முறையில் பேசி, நடந்து கொண்டு வருகிறார். அத்தகைய அதிகாரத்தை இந்திய பெண்கள் நடிகைகளுக்கு, அதிலும் குஷ்பு போன்றவர்களுக்கு கொட்டுக்கவில்லை. தானாகவே, ஊடகங்களில் அவ்வாறு பேசி பிரபலத்தை ஏற்படுத்திக் கொண்ட நிலையில், உண்மை அறிந்தவர்கள் தட்டிக் கேட்கத்தான் செய்வார்கள், விமர்சிப்பார்கள். அதனால், ஒரு நடிகை தனது நிலையை, கடந்துவந்த வாழ்க்கையை மறந்து, ஏதோ பெண்மையின் சிகரம், இக்கால கண்ணகி என்பது போல பேசுவதால் ஒன்றும் மாறிவிடாது. தரக்குறைவான வார்த்தைக்கள் பிரயோகித்தால், பதிலுக்கு அவ்வாறானவை திரும்பி வரும். எனவே, “பிரபலங்களாக” இருந்தாலும், கட்டுப்பாட்டுடன் இருக்க வேண்டியது அவசியம். இவர் ஏற்கெனவே பல சர்ச்சைகளில் தேவையில்லாமல் நுழைந்திருக்கிறார். குறிப்பாக திமுகவில் சேர்ந்த பிறகு, ஏதோ தனக்கு அளவில்லாத அதிகாரம் வந்து விட்டது போல நடந்துகொள்ள ஆரம்பித்துள்ளார்[8].

Khushbu discourse about chastity and protestவயது வரம்பை குறைப்பதால் கற்பழிப்பு குறையாது!  குஷ்பூ பாய்ச்சல்[9]: டில்லியில் மருத்துவ மாணவி ஓடும் பஸ்சில் கற்பழிக்கப்பட்ட சம்பவம் நாடு முழுவதும் பெரிய அதிர்ச்சியை ஏற்படுத்தியது. அதையடுத்து பாலியல் குற்றவாளிகளை தண்டிக்க புதிய சட்டங்கள் நிறைவேற்றப்பட்டன. அதற்கான மசோதாக்களும் தயார் செய்யப்பட்டது. அதன் அடிப்படையில் பாலுறவுக்கான வயதை 18ல் இருந்து 16 ஆக குறைக்க முடிவு செய்தனர். ஆனால் இதற்கு அரசியல் கட்சிகள் பலத்த எதிர்ப்பு தெரிவித்தன. அதனால் 18 வயதே பாலுறவுக்கான வயதாக நீடிக்கப்பட்டுள்ளது. இந்த வயது சர்ச்சை குறித்து நடிகை குஷ்பூ வெளியிட்டுள்ள அறிக்கையில், செக்ஸ்க்கான வயதை 16 ஆக குறைப்பதன் மூலம் கற்பழிப்பு குற்றம் குறையும் என்பதை எப்படி எதிர்பார்க்க முடியும். கற்பழிப்பு சம்பவமானது வயதை கணக்கில் கொண்டு நடைபெறவில்லை. வயது வித்தியாசமின்று நடந்து வருகிறது. அதனால் அதற்கான வயது வரம்பை கூட்டுவதாலோ, குறைப்பதாலோ தவறுகள் குறையப்போவதில்லை. அதனால் கற்பழிப்பு சம்பவங்கள் நடைபெறாமல் இருக்க என்னென்ன சட்டதிருத்தம் கொண்டு வர வேண்டும் என்பதைப்பற்றி மட்டும்தான் யோசிக்க வேண்டும். அதில்தான் பலன் கிடைக்கும் என்று கருத்து கூறியிருக்கிறார்.

kushboo-with-islamic-christian-border-sareesசேலையில் கடவுள் படம்!  புதிய சர்ச்சையில் குஷ்பு!![10]: தமிழ் அன்னை முன்பு செருப்பு அணிந்து அமர்ந்தது, பெண்களின் கற்பு பற்றி பேசியது என்று பல்வேறு சர்ச்சைகளில் சிக்கிய நடிகை குஷ்பு, இப்போது புதிதாக இன்னொரு சர்ச்சையில் சிக்கி இருக்கிறார். இந்த முறை அவர் அணிந்த சேலையால் சர்ச்சை உருவாகி இருக்கிறது. அப்படி என்ன ‌சேலை? என்று கேட்கிறீர்களா குஷ்பு அணிந்து வந்த சேலை முழுக்க ராமர், கிருஷ்ணர், ஆஞ்சநேயர் என்று கடவுள்களின் படங்களாக இருந்து உள்ளது. இதனால் அவர் இந்துக்கடவுள்களை அவமதித்துவிட்டதாக இந்து மக்கள் கட்சி அவருக்கு எதிராக போராட்டத்தில் ஈடுபடப்போவதாக அறிவித்து இருக்கிறது. இதுபற்றி குஷ்புவிடம் கேட்டால், இதைப்பற்றி நான் கண்டுகொள்ளவே இல்லை. வேலை இல்லாதவர்கள் தான் இதை பெரிதுபடுத்துவார்கள். இதுபோன்று ஏதாவது ஒரு பிரச்னையை கிளப்பி சிலர் அதன்மூலம் விளம்பரம் தேடிக்கொள்கின்றனர். அதற்கு நான் இடம்கொடுக்க மாட்டேன். இதுதொடர்பாக என்ன பிரச்னை ‌வந்தாலும் அதை கண்டுகொள்ளபோவது இல்லை. மேலும் இதுதொடர்பாக நான் யாரிடமும் மன்னிப்பு கேட்கபோவதில்லை என்றும் கூறியுள்ளார்.

Secular Kusgboo with all religious sarisசேர்த்து வைக்க நான் தரகர் கிடையாது : குஷ்பு!!: நயன்தாரா உடனான காதலுக்காக முதல் மனைவியை விவாகரத்து செய்தார் பிரபுதேவா. நயன்தாராவும், பிரபுதேவா மீதுள்ள காதலால் மதம் எல்லாம் மாறினார். இவருக்காக அவரும், அவருக்காக இவரும் என்று ஈருடல் ஓருயிராக இருந்த பிரபுதேவா-நயன்தாரா ஜோடி, இப்போது அந்த காத‌லை உதறி தள்ளிவிட்டு தனித்தனியாக பிரிந்து வாழ்ந்து வருகின்றனர். பிரபுதேவா தன்னுடைய இந்தி பட வேலைகளிலும், நயன்தாரா மீண்டும் சினிமாவிலும் நடிக்க தொடங்கிவிட்டனர். இந்நிலையில் நயன்தாரா-பிரபுதேவா இடையே சமரம் செய்து வைக்க நடிகை குஷ்பு முயற்சி செய்வதாக தவகல் வெளியானது. ஆனால் இதனை அவர் மறுத்துள்ளார். இதுகுறித்து அவர் கூறியுள்ளதாவது, பிரபுதேவா-நயன்தாரா இருவருமே என்னுடைய நல்ல நண்பர்கள். அதிலும் பிரபுதேவா என்னுடைய நீண்டநாள் நண்பர். அவர் நடிக்க வருவதற்கு முன்பே அவரை எனக்கு தெரியும். என்னுடைய ஒரு படத்திற்கு அவர் தான் நடன அமைப்பாளர். எவ்வளவு நெருங்கிய நண்பர்களாக இருந்தாலும் ஒருவரது தனிப்பட்ட வாழ்க்கையில் மூக்கை நுழைக்க கூடாது. நயன்தாரா-பிரபுதேவா விஷயத்திலும் அப்படிதான். அவர்கள் இருவருக்குள்ளும் என்ன பிரச்னையோ தெரியவில்லை அது அவர்களுடைய சொந்த விவகாரம். இதில் நான் தலையிட விரும்பவில்லை. நான் ஒன்றும் தரகர் கிடையாது. இதுபோன்ற செய்திகள் எல்லாம் எப்படி கிளம்புகிறது என்றே தெரியவில்லை என்று கூறியுள்ளார்[11].

Khushbu answerable as an exposed actressவிபச்சாரதரகராக / புரோக்கராகத்தான இருப்பவரால் தான் இதுபோல் பேச முடியும்: நடிகைகள் பற்றி டுவிட்டரில் அவதூறாக விமர்சித்துள்ள ஒருவருக்கு, நடிகை குஷ்பு மற்றும் பாடகி சின்மயி ஆகியோர் கடும் கண்டனம் தெரிவித்துள்ளனர்[12]. சமீபத்தில் டுவிட்டரில் ஒருவர், நடிகைகள் பணத்திற்காக தவறான வழியில் செல்வதாக கருத்து வெளியிட்டிருந்தார். இது நடிகைகள் அவமானப்படுத்துவதாக உள்ளது என குஷ்பு கண்டனம் தெரிவித்துள்ளார். மேலும் அவர் தெரிவித்துள்ள கருத்தில், நடிகைகள் பற்றி அந்த நபர் அவதூறாக கருத்து பதிவு செய்து இருப்பது வருத்தம் அளிக்கிறது. விபசார தரகராக இருப்பவரால் தான் இது போல் பேச முடியும். நடிகைகளை பணத்துக்காக தவறான வழியில் செல்பவர்கள் என்று சராசரி மனிதர்கள் யாரும் குறிப்பிட மாட்டார்கள். ஆனால், இப்படி ஒரு நபர் கூறியிருக்கிறார் என்றால் கண்டிப்பாக அவர் விபச்சார புரோக்கராகத்தான இருக்க வேண்டும். அவருக்கும், யாரேனும் ஒரு நடிகைக்கும் ஏற்பட்ட மோதலை அவர் இப்படி ஒட்டுமொத்த நடிகைகளைப்பற்றியும் கருத்து சொல்லியிருக்கிறார். இதுபோன்று நடிகைகள் பற்றி அவதூறு பரப்புபவர்களை கடுமையாக தண்டிக்க வேண்டும். இது போன்ற பிள்ளையை பெற்றதற்காக பெற்றோர் நிச்சயம் வருத்தப்படுவார்கள்[13]. பெண்களை உயர்வாக மதித்து நிறைய ஆண்கள் ஆதரவு தெரிவித்து இருக்கிறார்கள். இது எனக்கு மகிழ்ச்சி அளிப்பதாக உள்ளது என்று தெரிவித்துள்ளார். இவரது கருத்துக்கு, பிண்ணனி பாடகியுமான சின்மயியும்[14] கண்டனம் தெரிவித்துள்ளது குறிப்பிடத்தக்கது.

 

khushbusundar ‏@khushsundar16 JulHe needs a severe punishment but my heart also goes to him for being so seriously retarded..I pity his parents..wat dey will b going thru??
khushbusundar ‏@khushsundar16 JulIf a dog doesn’t bark den he will doubt his ownself..some ppl need 2 remind themselves wat breed dey belong 2..dis man hr is a street dog
khushbusundar ‏@khushsundar16 JulThe guy who tweets about women/actors who sleep around for money,surely must be a pimp..how the hell can he so sure about them otherwise?

 

It is all in the game - no virtue only for moneyநடிகைகள் பணத்திற்குப் படிகிறவர்களா..?- ட்வீட்டர் கருத்துக்கு குஷ்பு,  சின்மயி கண்டனம்[15]: ட்வீட்டரில் நடிகைகள் பற்றி அவதூறாக விமர்சித்துள்ள ஒருவரின் கருத்துக்கு நடிகை குஷ்பு மற்றும் பாடகி சின்மயி ஆகியோர் கண்டனம் தெரிவித்துள்ளனர். சமீபத்தில், ட்வீட்டரில் ஒருவர், ‘நடிகைகள் பணத்திற்காக தவறான வழியில் செல்வதாக’ கருத்து வெளியிட்டிருந்தார். இது நடிகைகளை அவமானப்படுத்துவதாக உள்ளது என நடிகை குஷ்பு கண்டனம் தெரிவித்துள்ளார். மேலும் இது குறித்து குஷ்பு தனது ட்வீட்டரில் அளித்துள்ள பதிலடி………….[16]. ஒரு நபர் தனது டுவிட்டரில் நடிகைகளை விலைமாதுக்களாக சித்தரித்து செய்தி வெளியிட்டிருந்தார். குறிப்பாக பணம் சம்பாதிக்க வேண்டும் என்பதற்காக அவர்கள் தவறான வழியில் செல்வதாகவும் குறிப்பிட்டிருந்தார். இந்த செய்தி சினிமா வட்டாரங்களில் சர்ச்சையை உருவாக்கியுள்ளது. குறிப்பாக நடிகைகள் கொதித்தெழுந்துள்ளனர். அதிலும் நடிகை குஷ்பு ரொம்பவே டென்சனாகியிருக்கிறார். அந்த டுவிட்டர் செய்திக்கு அவர் பதிலளிக்கையில், இது தவறு. இது மிகவும் கண்டிக்கத்தக்கது. இந்தமாதிரி தவறான செய்தி பரப்புபவர்களை கண்டும் காணாததும் போல் இருக்கக்கூடாது. கடுமையாக தண்டிக்க வேண்டும். இனிமேல் இதுபோன்ற செய்திகளை வெளியிட அவர்கள் அஞ்ச வேண்டும் என்றும் ஆவேசத்துடன் கூறியுள்ளார்.

Saranya Nag going nude step by step3“பணத்திற்காக நடிக்கும் பெண்கள் விபச்சாரிகளுக்கு சமமாவார்கள்”: 2005ல் தங்கர் பச்சன் என்ற இயக்குனர்-தயாரிப்பாளர், “பணத்திற்காக நடிக்கும் பெண்கள் விபச்சாரிகளுக்கு சமமாவார்கள்”, என்று சொன்னபோது, குஷ்பு கோபித்து கண்டனம் தெரிவித்தார். தங்கர் பச்சன் மன்னிப்பு கேட்டுக் கொண்டாலும், குஷ்பு சமாதானம் ஆகவில்லையாம்[17].

yana-gupta-xபத்திரிக்கை / ஊடக நிருபர்கள் விபச்சாரத் தரகர்கள்: பிப்ரவரி 2013ல், நிருபர்களை விபச்சாரத் தரகர்கள் என்று குறிப்பிட்டதாக செய்திகள் வந்தன[18].  “இன்னொரு மணியம்மை” என்று குமுதத்தில் வெளிவந்த கட்டுரையை எதிர்த்து அவ்வாறு மோசமான வார்த்தைகளை ஊப்பயோகித்துள்ளார் என்று குறிப்பிடப்பட்டது[19].

குஷ்பு பேய்!

குஷ்பு பேய்!

நடிகைகள் விபச்சாரத்தைப் பற்றி பேசும் போது குஷ்பு கொதிப்பது, குதிப்பது, வசைப் பாடுவது இவ்விதமாக இருக்கிறது. கடந்த வாரத்தில் விபச்சாரத்தில் ஈடுபட்ட மும்பை நடிகைகள் கைது செய்யப்பட்டபோது, என்ன செய்து கொண்டிருந்தார் என்று தெரியவில்லை.

வேதபிரகாஷ்

© 22-07-2013


[17] Thankar Bachan, film director and producer, recently had to face the wrath of actresses including Khushboo for saying that, ‘women who acted mainly for money are akin to prostitutes.’ He later had to apologise, although Khushboo was, reportedly, not pacified.

http://www.rediff.com/movies/2005/sep/26khushboo.htm

குறிச்சொற்கள்: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 பதில்கள் to “நடிகைகள் விபச்சாரத்தைப் பற்றி பேசும் போது குஷ்பு கொதிப்பது, குதிப்பது, வசைப் பாடுவது ஏன்?”

  1. vedaprakash Says:

    The Hindu – Online edition of India’s National Newspaper
    Sunday, Nov 27, 2005
    Magazine – Published on Sundays
    http://www.hindu.com/mag/2005/11/27/stories/2005112700360100.htm

    A freedom at stake ………….SURESH NAMBATH

    … protests in Tamil Nadu over Kushboo’s views on premarital sex appear to be largely a combination of personal animosity and politics.

    “The argument was that Kushboo’s remarks were offensive and could breach public peace and order.”

    VENTRING THEIR IRE: The ramifications of the often ugly forms of protest go beyond the trauma the actors have had to endure in the last couple of weeks.
    PHOTOS: THE HINDU/S.R. RAGHUNATHAN

    PERSONAL animosity, business rivalry, and politics have combined to whip up a controversy in Tamil Nadu over some innocuous remarks made by actor Kushboo on pre-marital sex. Frenzied protests, organised with the support of political parties, especially the Pattali Makkal Katchi (PMK) and the Dalit Panthers, now seem symptomatic of a growing intolerance in the State of liberal views on sex and marriage.

    Kushboo’s ordeal began when she spoke to a Tamil magazine on pre-marital sex in the context of the need to practise safe sex. Initially, the protests against her stated views appeared to have been provoked by personal animosity. Kushboo, along with other senior women artistes, was in the forefront of the campaign against Thankar Bachan, a cinematographer-turned film director associated with the Tamil Protection Movement launched by the PMK and the Dalit Panthers. Bachan, who made some unflattering comments on the “morals” of women working in the film industry, was forced to apologise by the South Indian Artistes’ Association (SIAA). The protests thus looked more like a tit-for-tat, a continuation of the agitation of the two parties against Vijaykant, who heads the SIAA.

    However, despite an emotional public apology on Jaya TV, where she hosts a successful quiz programme, Kushboo continued to face the wrath of people claiming to be offended by her remarks. The protestors were featured prominently by media houses that saw Jaya TV as a rival. A Tamil newspaper belonging to a rival group mocked her, suggesting that Kushboo’s tears during her apology could have been glycerine-aided.

    Soon enough, the protests were no longer laughable. Cases were filed against Kushboo in different parts of the State by petitioners who claimed to be offended by her remarks. The intention was to get her to move from one court to another responding to the summons. Things came to a head as protestors threw footwear, eggs and tomatoes at her car when she appeared before the Mettur court in connection with the case.

    Regrouping of the film industry

    When actor Suhasini came out in support of Kushboo, she too became the target of the protestors. Strangely, the actors’ association, instead of backing the two, sought an explanation from Suhasini. Only when things seemed to get out of hand and prominent film personalities voiced their fears, about the threat to freedom of expression posed by the protestors did the film industry begin to regroup in support of the two actors.

    PHOTOS: V. GANESAN

    IN THE EYE OF A STORM: Kushboo.
    The police too did not take any immediate action against the protestors who attacked Kushboo’s car. But the tahsildar has submitted a report on the incidents, complete with video clips and photographs. As the protestors were claiming to speak in the name of Tamil culture, political parties, including those opposed to the PMK and the Dalit Panthers, were hesitant to back the besieged actors.

    Society reacts

    But the civil society responded, slowly but surely. Journalists’ associations were quick to sense a threat to freedom of expression, and opposed the moral policing. Among the political parties, the Left organisations recognised the seriousness of the issue and condemned the protests. Eventually, it became clear that the protestors enjoyed no public sympathy despite the wide coverage they got in a partisan section of the media.

    Only at this point did the leaders of the PMK and the Dalit Panthers choose to distance themselves from the actions of their party men. Although they continued to criticise the actors, they denied that their parties had anything to do with the protests, which they claimed were “spontaneous”.

    Suhasini Mani Ratnam
    The argument was that Kushboo’s remarks were offensive and could breach public peace and order. However, the only threat to public peace came from the organised protests. Even those who insisted that they did not agree with the views of Kushboo on pre-marital sex found the harassment of the actors unacceptable. True, those in disagreement with Kushboo had the right to voice their protest, but the nature of the protests did not resemble any form of democratic dissent. Indeed, the protestors had gone beyond the exercise of such a right by not only indulging in character assassination, but also attacking the vehicle of Kushboo when she went to the Mettur court.

    About occupying political space?

    Actually, the aggressive position adopted by the PMK and the Dalit Panthers could have its roots in the fight for political space in Tamil Nadu, where actors often make an easy transition to politics. The two parties include in their support base the rural youth, whom they see as easily influenced by “filmy culture”. Rajnikant, who was accused of corrupting youngsters through his movies, was the first target of the PMK. Once Vijaykant revealed his political ambitions (he has since started a party, the Desiya Murporku Dravida Kazhagam) and made a veiled criticism of the PMK Union Minister, R. Anbumani, he too was targeted by the PMK cadre. The PMK has also been an active campaigner against “filmy culture” in educational institutions.

    Both parties are caste-based (the PMK is dominated by Vanniyars), and they are known to hold the opinion that film stars who try to convert their popularity into political power actually subvert representative politics. Before the Kushboo issue hit the headlines, the Tamil Protection Movement of the two parties had launched an agitation against Tamil movies carrying English names. The pre-marital sex controversy thus was another weapon in the hands of these parties against the film industry.

    Oddly, the parties at the centre of the controversy swear by Periyar, the founder of the Dravidar Kazhagam, who had contempt for the social mores that valued chastity. But for them, the social reformist is relevant only for the rationale he provides for caste-based reservation.

    Soft target

    Although the controversy was artificially created, it has ramifications that go beyond the harassment the actors had to endure in the last couple of weeks. The film industry sees itself as vulnerable to vandalism, and would not like to antagonise politicians. After all, it takes only a few thugs to disrupt a shooting schedule or damage a cinema. This partly explained why the actors’ association was slow to act. However, some of the office-bearers of the association are actively involved in politics, and a couple of them, Sarath Kumar and Napoleon, are leading members of the Dravida Munnetra Kazhagam (DMK), an ally of the PMK. Political considerations might also have been weighed in, before the association decided it needed to protect its members from becoming soft targets for political parties.

    Surely, if the politicians who play the moral police are not beaten back, they would only be emboldened further. At stake is the constitutionally guaranteed freedom of speech and expression, and not just the right of film celebrities to speak their mind.

  2. vedaprakash Says:

    India Today / Archive / CONTROVERSY / December 5, 2005 / Story
    VAASANTHI DECEMBER 5, 2005 | UPDATED 12:54 IST
    http://indiatoday.intoday.in/story/khushboo-pre-marital-sex-remarks-political-parties-use-cultural-bigotry-for-electoral-gains/1/192551.html

    Spectacle of bigotry
    Khushboo pre-marital sex remarks: Political parties use cultural bigotry for electoral gains

    BELEAGUERED GODDESS: Khushboo
    Angry mobs throwing slippers, tomatoes and eggs at a beleaguered woman who dives for cover as she appears in a court for allegedly insulting the Tamil community.
    It was a scene that would have made the 18th century French philosopher Voltaire cry in disgust, “What a fuss about an omelette!” The woman in distress: Khushboo, the popular actor who was so loved by Tamil audiences that her fans even built a temple for her. But real life doesn’t often work along a predictable script.

    Last week, as her effigies were being burnt outside, a court in Mettur granted her conditional bail after she surrendered before a judicial magistrate in connection with a defamation suit filed against her.

    As television audiences are haunted by the indelible images of a tearful Khushboo, the actor has every reason to be bewildered for it is yet a mystery who she defamed. Khushboo, it would seem, has been tried and sentenced by bigots as people looked on. All she said was that pre-marital sex was now an urban commonality and she found nothing wrong in it.

    She herself had lived with her man for two years before she married him. She was commenting in a column in INDIA TODAY’s Tamil edition (dated September 28, 2005) on the findings of the annual survey on changing sexual mores. She said, “No educated man would expect his wife to be a virgin.”

    As author Shobhaa De says, “Khushboo has said nothing that sex surveys don’t regularly point out. She is neither suggesting anything promiscuous nor is she hinting at some wild sexual orgy.”

    In fact, CPI(M) Politburo member and MP Brinda Karat questions the very admission of the cases by the courts. “It is unacceptable that the court should have, in the first place, admitted a petition against Khushboo’s remarks. The court had no business to do so because what Khushboo did was express her views. The freedom of expression allows her the right to air her opinion and what’s sad is that not a single individual seems to have come out in her support,” says Karat.

    SAVAGE SHOW: A protest against the actor outside the court
    Facts may support Khushboo but innuendos and fiction make for a better script. And controversy. The breaking news of her views came via a headline on Sun TV which is controlled by the Marans, nephews of DMK President M. Karunanidhi. Suddenly all hell broke loose.
    As if on cue the Tamil Protection Movement, the self-styled guardians of Tamil culture, took to the streets. The organisation- headed by S. Ramadoss, leader of DMK ally Pattali Makkal Katchi (PMK) and father of Union Health Minister Anbumani, and Tirumavalavan, a leader of the Dalit Panthers of India-condemned the actor for “insulting the Tamil community as a whole and hurting Tamil women in particular”.

    Tabloids and the soundbite brigade followed suit. Tamil Murasu, the new evening newspaper of the DMK took over and questioned her right to speak about Tamil women. It didn’t matter that she had made no reference to Tamil women. Truckloads of men and women, who did not even know what the issue was, agitated for TV cameras.

    Tirumavalavan insists that it was a spontaneous reaction but the truth, as Jaya TV showed, is that most people interviewed by them knew nothing about what was published. Agitations spread in all corners of Tamil Nadu, spearheaded by the “culture” protectionists, and defamation cases filed against the star in various courts of the state in spite of her breaking down before Jaya TV cameras and apologising to the Tamil people, asking their forgiveness if she had hurt them unintentionally.

    Tamil Nadu, an emerging destination for high technology investments, suddenly showed the world its bizarre and ludicrous face. Morality became an obsession in the state. It would seem that the titillating masala mix videos that rock late night channel viewers and the concept of “chinna veedu” (bigamous second marriages) were from another planet.

    As filmmaker Mahesh Bhatt points out, “In a state where HIV-AIDS hovers like a menace, it is absurd that a celebrity like Khushboo who says things as they are about our sexual habits should be victimised and belittled. Everyone seemed to have some view on the issue but no group that mattered made any noise against the chauvinist bullies or pointed out that it was Khushboo’s constitutional right to express her views whether you agreed with her or not.”

    “She didn’t defame anyone. Why did courts entertain the petitions?”
    BRINDA KARAT, CPI(M) MP

    “You cannot curb a person’s right to free speech and to express views.”
    P CHIDAMBARAM, FINANCE MINISTER

    “This hue and cry about her views is needless. We are with her.”
    GIRIJA VYAS, NCW CHAIRPERSON

    “It’s sad that we are not prepared to accept a perfectly reasonable opinion.”
    AJAY DEVGAN, ACTOR

    “They are using cultural policing for political ends. It won’t work.”
    CHO RAMASWAMY, MP

    “Sex is something we need to talk to youngsters about for their own good.”
    ARUNDHATI NAG, ACTOR

    “Khushboo is just a soft target for a highly politicised issue.”
    SHOBHAA DE, AUTHOR & COLUMNIST

    “We don’t have the right to bully someone or curb their freedom of speech.”
    AAMIR KHAN, ACTOR

    But the voice of reason was silent, stifled with fear. Even the Film Actors Association distanced itself by instructing all its members to lie low. Its secretary, actor Sharath Kumar, a DMK MP says, “Since the matter was in the court we thought it was not right to make public statements about it.”
    Stars whose huge cutouts dot the Chennai skyline stayed mute spectators to this attack on a colleague. Chivalry, it seemed, was only for the screens, and patriarchal machismo that rules Kollywood screens came to haunt the streets.

    Indeed when actor Suhasini Mani Ratnam stood up for Khushboo she too was not spared. In a bold move Suhasini apologised to Khushboo on behalf of the Tamil people for the “barbaric attacks”, drawing sharp criticism for insulting Tamil women.

    Angry people burnt her effigies and several cases were filed against her too for disturbing public order and speaking against Tamil culture. Worse, the film actors’ association asked her for an explanation and she had to apologise.

    None of the political parties-the left parties, the MDMK and the Democratic People’s Alliance constituents, Congress, DMK and PMK- intervened. The Congress may be headed by a woman but its spokesperson Anand Sharma merely said, “Those are her (Khusbhoo’s) views.”

    No one was prepared to say anything because they did not want to antagonise the PMK. Surely there was a political agenda behind the agitations. Charuhasan, father of Suhasini and actor brother of film star Kamal Hasan, remarked, “I said on a TV channel that chastity attributed to women is a figment of male imagination. Why is it that nobody filed a suit against me?” They would have if any kind of political mileage could be gained out of it.

    The genesis of the controversy is not in what Khushboo said but in the incestuous relationship between filmdom and politics in Tamil Nadu. It is widely believed that it all started with a quarrel between Khushboo and film director Thankar Bachan who is quoted as saying that he “depicts women in his films as they should be”.

    Bachan is a member of the Tamil Protection Movement and is close to Tirumavalavan and Ramadoss. A few months ago, Bachan made some crude remarks about film actors-he stopped short of calling them prostitutes. Khushboo, with a few other female stars, including senior actor Manorama, made him tender a public apology. Khushboo’s column was an opportunity to hit back.

    SEXCAPISM: Onscreen titillation does not seem to bother the culture police
    There is also the peculiar situation of party-owned media outfits. The J. Jayalalithaa and Karunanidhi battle has a queer echo in the electronic media where pro-DMK Sun TV is perpetually battling the pro-AIADMK Jaya TV. Beyond the propaganda war there is also the TRP war.
    Khushboo anchors a very popular TV show called the Jackpot, the rising TRP rate of which apparently made Sun TV uncomfortable. Also, Khushboo is reported to have annoyed Sun TV by refusing permission for it to telecast a show of hers staged in Singapore.

    At another level, DMK insiders reveal that Jayalalithaa was planning to induct Khushboo into politics and pit her against M.K. Stalin, Karunanidhi’s son, in the coming assembly election.

    Khushboo, with her popularity with women, may have posed a tough challenge. She was clearly standing on a minefield. The moment was opportune to kill two birds with one stone-a blow to Jaya TV and to the rumoured moves of Jayalalithaa.

    With the spectre of the election breathing down her neck, even Jayalalithaa did not come forward to support Khushboo. Worse, she said that Khushboo’s view was unacceptable-not only because the concept of chastity as the true Tamil trait has been nurtured by Dravidian politicians into an emotive issue and whipped up as a political weapon, but also because the chief minister is careful not to offend the PMK, which may turn around and join her camp before the polls. The PMK, which has a strong Vanniyar support in the northern belt, is capable of deciding the victory of the lead partner, whether it is DMK or AIADMK.

    Thanks to factors of political expediency, the cult of culture policing has caught on. In their operations they are no different from those of the Muslim and Hindu fundamentalists. Or the narrow-minded parochial bigotry exhibited by organisations like the Shiv Sena. They have targeted English titles of Tamil films, ransacked the theatres and offices.

    They splashed black tar on English boards in the markets, accused women poets that dared to speak about their bodies as women of loose morals, unmindful of the obscene film songs written by male poets or the demeaning, glamourised depiction of the “chinna veedu” on big and small screen.

    Every move is with a political motive. For instance, Rajnikanth’s problems with the PMK are wellknown but the level of hostility can be gauged by the fact that when the Union health minister banned smoking onscreen few in Kollywood or Tamil Nadu doubted who the target was. It also spawns strange alliances. Ramadoss and Tirumavalavan, people knew, were strange bedfellows.

    “The message this is going to send out is ‘stay quiet’ and ‘don’t mess around’.”
    MAHESH BHATT, FILMMAKER

    “We should support her against bigots who are making an issue out of nothing.”
    RUPA GANGULY, ACTOR

    “Right to free speech can’t be held to ransom by intolerant sections.”
    N. RAM, EDITOR, THE HINDU

    The Vanniyar outfit of the former and the Dalit group of the latter have fought bitterly till a couple of years ago. Political expediency brought the two together. The rationale: a vacuum that pundits have predicted in the political leadership. Both see the DMK’s dominance in Tamil politics waning and want to capitalise on it.

    Cho Ramaswamy, commentator, author, MP and editor of Tughlak, believes that “they have taken up culture policing with a view to emulate Karunanidhi who became popular with the anti-Hindi agitation”. He says it is ridiculous because “times have changed. In an era of globalisation, no one is going to listen to your anti-English slogans”.

    It is ironic that the culture police call themselves the followers of Periyar, E.V. Ramaswamy Nayakar, the founder of the Self Respect Movement who had astonishingly radical views on women’s issues. Periyar said, “The concept of female chastity is nothing but a conspiracy to keep women in bondage.”

    So which truly Tamil culture are the protestors pretending to uphold. “If they agree that Sangam poetry (which portrays pre-marital and extramarital sex as normal) represented 2000-year-old Tamil ethos then what are they protesting against,” asks Kanimozhi, Karunanidhi’s daughter who has formed a forum for free expression with Union Finance Minister P. Chidambaram’s son Karthik.

    INDIA TODAY’s Tamil edition wrote about teenage dating in Chennai and on unwed mothers in the rural areas 14 years ago. It was a Chennai doctor Dr. Sumathi Solomon who discovered the first case of AIDS in India. The disease is now a big threat to the country. “In a state that is facing a huge battle against AIDS we are still so hypocritical and are willing to indulge in slogan-mongering instead of tackling the real issues,” says film director Mani Ratnam.

    That an individual’s opinion can be politicised and result in “incipient Talibanism” is a cause for alarm. The silence of the political parties that aspire to rule Tamil Nadu is more alarming. They may conveniently forget Voltaire’s words, “I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.”

    It is left to the people, the real democratic forces to ring the alarm bell and stand firm against such cultural policing whatever the reasons for it.

    – With bureau reports

    Read more at: http://indiatoday.intoday.in/story/khushboo-pre-marital-sex-remarks-political-parties-use-cultural-bigotry-for-electoral-gains/1/192551.html

  3. Chandra Sekar Says:

    என்ன கருத்து சொல்ல வருகிறீர்கள்

    • vedaprakash Says:

      உங்களுக்கு இதில் என்ன புரியவில்லை என்று எனக்குத் தெரியவில்லையே?

      நான் எனது கருத்துகளை ஆதாரங்களுடன் தொகுத்துக் கொடுத்துள்ளேன்.

      பல கேள்விகளும் எழுப்பப்பட்டுள்ளன.

மறுமொழியொன்றை இடுங்கள்

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / மாற்று )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / மாற்று )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / மாற்று )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / மாற்று )

Connecting to %s


%d bloggers like this: